۲۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۰۴

در دومین روز جشنواره/

"بی بی دریا" از هرمزگان با استقبال گسترده مردم بندرعباس در جشنواره ضامن آهو به نمایش درآمد

"بی بی دریا" از هرمزگان با استقبال گسترده مردم بندرعباس در جشنواره ضامن آهو به نمایش درآمد

بندرعباس - خبرگزاری مهر: نمایش "بی بی دریا" از هرمزگان در جشنواره ضامن آهو اجرا شد که از جمله نکات جالب این نمایش می توان به حضور پر تعداد علاقه مندان برای تماشای آن اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش صحنه ای "بی بی دریا" به نویسندگی سعید موحدی و کارگردانی عبدالله دستان از استان هرمزگان در دومین روز برگزاری جشنواره ضامن آهو به روی صحنه رفت.

کارگردان نمایش بی بی دریا پس از اجرای این نمایش گفت: نمایش بی بی دریا حالتی باز دارد و هر گونه  برداشت به عهده مخاطب است.

 عبدالله دستان افزود: قالب این نمایش رضوی است و داستان نمایش بر اساس نوشته ای از  سعید موحدی است.

وی اضافه کرد: نام دیگر نمایش بره ای که بع بع نداشت بود که با توافق اعضای گروه به بی بی دریا تغییر یافت.

کارگردان نمایش بی بی دریا در ادامه گفت: بی بی دریا بره ای دارد که فاقد صداست  و  گرگ، روباه و پلنگ در پی به چنگ آوردن بره هستند.

دستان با بیان قسمت هایی از داستان بی بی دریا اظهار کرد: در نهایت بی بی دریا به زیارت حضرت امام رضا(ع) می رود تا بره اش دوباره صدایش را باز بیابد و در نهایت راه حل را در خرید زنگوله و بستن به گردن بره می یابد.

وی اضافه کرد: بازیگران این نمایش هدی کهوری نژاد، مصطفی قریشی، مهدیس مکرانی، سارا رنجبر به همراه بنده است.

دستان با اشاره به عوامل دیگر نمایش اضافه کرد: منشی صحنه این نمایش خدیجه زاور، تدارکات سعید عامری، نور اسماعیل همتایی و فاطمه دریایی و اجرای موسیقی به عهده محسن حاجی زاده  و حسین رمضان نیا است.

حضور چشمگیر مردم هرمزگان برای تماشای نمایش بی بی دریا در جشنواره ضامن آهو

در هنگام اجرای نمایش بی بی دریا از استان هرمزگان، جمعیت کثیری در سالن حضور داشتند و به علت پر شدن سالن، بسیاری ایستاده این نمایش را تماشا کردند.

هرمزگانی های هنردوست از نمایشهای دومین روز برگزاری جشنواره ضامن آهو نیز استقبال چشمگیری داشتند.

در این روز که چهار نمایش یک تیر و دو نشان، بهشت دوره یا نزدیک، قصه سارا و نذر آقا بزرگ و بی بی دریا به روی صحنه رفتند، مردم و به خصوص قشر کودک و نوجوان با حضور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس این نمایشها را به نظاره نشتند.

در این میان می توان گفت که با وجود حضور خوب کودکان در هنگام اجرای نمایشهای عروسکی اما در هنگام اجرای نمایش بی بی دریا از استان هرمزگان، جمعیت کثیری در سالن حضور داشتند.

تعداد تماشاگران نمایش بی بی دریا به حدی بود که به علت پر شدن سالن، بسیاری ایستاده این نمایش را تماشا کردند و عده ای دیگر نیز از طریق نمایشگرهای خارج از سالن به تماشای نمایش بی بی دریا نشستند.

هفتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو از 20 الی 23 شهریورماه در فرهنگسرای طوبی در بندرعباس برگزار می شود.

 

کد خبر 2134560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha